Leasing boeinga 777-200ER od euroAtlantic Airways potrwa dłużej niż planowano. Szerokokadłubowy samolot będzie realizował flagowe rejsy Polskich Linii Lotniczych LOT do Nowego Jorku do czerwca.
To boeingi 787 odpowiadają za realizację długodystansowych operacji narodowego przewoźnika do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej i Kanady, jak i Indii, Japonii oraz Korei Południowej.
Niedobór samolotów o szerokim kadłubie skutkuje
leasingiem boeinga 777-200ER od euroAtlantic Airwyas, który obsługuje połączenia lotnicze między Warszawą a Nowym Jorkiem (
wcześniej rejsy realizował A330-900neo od Air Belgium).
Samolot amerykańskiej produkcji wszedł na siatkę połączeń LOT-u we wrześniu ubiegłego roku, a dzierżawa w formule ACMI miała potrwać do końca marca br. Wet-leasing potrwa jednak dłużej, a maszyna będzie realizować dla polskiego przewoźnika flagowe rejsy co najmniej do czerwca. Wydłużenie współpracy motywowane jest zapewnieniem stabilności operacyjnej lotów do „Wielkiego Jabłka”.
Boeing 777-200ER (CS-TSW), który pozyskał LOT, to ponad 21-letnia maszyna, która przed dołączeniem do floty portugalskich linii lotniczych latała dla Alitalii. Samolot posiada trójklasową konfigurację, mogąc pomieścić maksymalnie 293 pasażerów: 30 w klasie biznes, 24 w klasie ekonomicznej premium oraz 239 w klasie ekonomicznej.